Положення про підвищення кваліфікації педагогічних працівників Положення про стажування педагогічних працівників на профільних підприємствах
Підвищення кваліфікації педагогічних працівників проводиться в міжатестаційний період відповідно до законодавства і є необхідною умовою атестації.Загальний обсяг (загальна тривалість) підвищення кваліфікації визначається сумарно за останні 5 років перед атестацією та незалежно від суб’єкта підвищення кваліфікації, виду, форми чи напряму, за якими педагогічний працівник пройшов підвищення кваліфікації.Мінімальний загальний обсяг (загальна тривалість) підвищення кваліфікації педагогічних працівників (крім педагогічних працівників закладів загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти), необхідний їм для проходження атестації, становить не менше ніж 120 годин або 4 кредити ЄКТС упродовж п’яти років.
● Кваліфікаційна категорія «спеціаліст» присвоюється педагогічному працівникові, який має освітній рівень фаховий молодший бакалавр (освітньо-кваліфікаційний рівень молодший спеціаліст), молодший бакалавр, бакалавр чи магістр (освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліст).● Кваліфікаційна категорія «спеціаліст другої категорії» присвоюється педагогічному працівникові, який має освітній рівень молодший бакалавр (освітньо-кваліфікаційний рівень молодший спеціаліст), бакалавр чи магістр (освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліст) (для працівників закладів дошкільної освіти також освітньо-професійний ступінь фаховий молодший бакалавр), стаж роботи на посадах педагогічних працівників не менше ніж три роки.● Кваліфікаційна категорія «спеціаліст першої категорії» присвоюється педагогічному працівникові, який має освітній рівень бакалавр, магістр (освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліст) (для працівників закладів дошкільної освіти також освітньо-професійний ступінь фаховий молодший бакалавр або ступінь вищої освіти молодший бакалавр (освітньо- кваліфікаційний рівень молодший спеціаліст), стаж роботи на посадах педагогічних працівників не менше ніж п’ять років.● Кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії» присвоюється педагогічному працівникові, який має освітній рівень магістр (освітньо- кваліфікаційний рівень спеціаліст), стаж роботи на посадах педагогічних працівників не менше ніж сім років.
Педагогічному працівнику, який має освітньо-науковий/освітньо-творчий, науковий ступінь, за результатами атестації без дотримання послідовності на присвоєння може бути присвоєна кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії», за умови наявності в нього стажу роботи на посадах педагогічних працівників не менше ніж один рік.
Особи, які не мають педагогічної освіти, але мають стаж роботи в одній із галузей економіки (крім освітньої) та працюють на посадах педагогічних працівників, атестуються як педагогічні працівники без дотримання послідовності на присвоєння кваліфікаційної категорії:● «спеціаліст другої категорії» за наявності не менше двох років стажу роботи;● «спеціаліст першої категорії» – не менше п’яти років;● «спеціаліст вищої категорії» – не менше семи років.
Головне про підвищення кваліфікації
1. Педагогічні працівники зобов’язані постійно підвищувати свою кваліфікацію. Метою підвищення кваліфікації педагогічних працівників є їх професійний розвиток відповідно до державної політики у галузі освіти та забезпечення якості освіти.2. Підвищення кваліфікації педагогічними працівниками закладів фахової передвищої освіти щороку є необхідною умовою проходження ними атестації (рекомендовано в обсязі не менше 30 год. на календарний рік).3. Загальний обсяг підвищення кваліфікації педагогічного працівника закладу фахової передвищої освіти встановлюється його засновником (або уповноваженим ним органом), але не може бути менше ніж 150 годин на п’ять років.4. Педагогічні працівники можуть підвищувати кваліфікацію за різними формами, видами.5. Формами підвищення кваліфікації є: інституційна (очна (денна, вечірня), заочна, дистанційна, мережева), дуальна, на робочому місці, на виробництві тощо. Форми підвищення кваліфікації можуть поєднуватись.6. Основними видами підвищення кваліфікації є: навчання за програмою підвищення кваліфікації, у тому числі участь у семінарах, практикумах, тренінгах, вебінарах, майстер-класах тощо; стажування. Окремі види діяльності педагогічних працівників, зазначені у пункті 26 Порядку (відповідно до зазначеної Постанови), можуть бути визнані як підвищення кваліфікації.7. Педагогічні працівники самостійно обирають конкретні форми, види, напрями та суб’єктів надання освітніх послуг з підвищення кваліфікації (суб’єктів ПК).8. Стажування здійснюється за індивідуальною програмою, що розробляється і затверджується суб’єктом ПК. Індивідуальна програма стажування повинна містити інформацію про її обсяг (тривалість) та очікувані результати навчання.9. За результатами проходження підвищення кваліфікації педагогічним працівникам видається документ про підвищення кваліфікації, технічний опис, дизайн, спосіб виготовлення, порядок видачі та обліку якого визначається відповідним суб’єктом підвищення кваліфікації. У документі про підвищення кваліфікації повинні бути зазначені:● повне найменування суб’єкта ПК (для юридичних осіб) або прізвище, ім’я та по батькові (у разі наявності) фізичної особи, яка надає освітні послуги з підвищення кваліфікації педагогічним працівникам (для фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців);● тема (напрям, найменування), обсяг (тривалість) підвищення кваліфікації у годинах та/або кредитах ЄКТС;● прізвище, ім’я та по батькові особи, яка підвищила кваліфікацію;● опис досягнутих результатів навчання;● дата видачі та обліковий запис документа;● найменування посади (у разі наявності), прізвище, ініціали особи, яка підписала документ від імені суб’єкта ПК та її підпис.10. Основними напрямами підвищення кваліфікації є:● розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій);● формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей вмінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України “Про освіту”;● психолого-фізіологічні особливості здобувачів освіти певного віку, основи андрагогіки;● створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища, особливості (специфіка) інклюзивного навчання, забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами;● використання інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку;● мовленнєва, цифрова, комунікаційна, інклюзивна, емоційно-етична компетентність;● розвиток управлінської компетентності (для керівників закладів освіти, та їх заступників) тощо.
Комісія з визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічних працівників коледжуНаказ від 22.08.2024 року No 61а-од "Про створення комісія з визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічних працівників коледжу"
Документи про підвищення кваліфікації педагогічними працівниками
ПЛАТФОРМИ ДЛЯ ВДОСКОНАЛЕННЯ НАВИЧОК І САМОРОЗВИТКУВ Україні триває воєнний стан у зв’язку зі вторгненням рф на територію нашої країни.Наразі додаємо до наявного переліку платформи для вдосконалення навичок і саморозвитку кожного.
ОНЛАЙН-ПЛАТФОРМИ ДЛЯ НАВЧАННЯ