+38 (066) 044 1739

53210, Україна, Дніпропетровська обл., м. Нікополь, пр. Трубників 18

+38 (066) 044 1739

53210, Україна, Дніпропетровська обл., м. Нікополь, пр. Трубників 18

СТОП БУЛІНГ

Діяльність з питань запобігання та протидії булінгу у коледжі здійснюється на основі чинного законодавства України, що регулює права і обов’язки учасників освітнього процесу, виконання плану щодо запобігання та протидії булінгу.З метою виконання Закону України від 18.12.2018 р. № 2657-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)», наказом директора визначена Відповідальна особа з питань запобігання та протидії булінгу у коледжі.
Основними завданнями Відповідальної особи є:
● здійснює контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти; розглядає скарги про відмову у реагуванні на випадки булінгу (цькування) за заявами здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та приймає рішення за результатами розгляду таких скарг; сприяє створенню безпечного освітнього середовища в закладі освіти та вживає заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу;● забезпечує створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування), у тому числі:● з урахуванням пропозицій територіальних органів (підрозділів) Національної поліції України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, головного органу у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, служб у справах дітей та центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді розробляє, затверджує та оприлюднює план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;● розглядає заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видає рішення про проведення розслідування; скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вживає відповідних заходів реагування;● забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування);● повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти;● здійснює інші повноваження, передбачені законом та установчими документами закладу освіти.
Контакти Відповідальної особи з питань запобігання та протидії булінгу у коледжі:
Електронна скринька довіри: au.gro.tmn%40gnillubitnaКонфіденційність звернень гарантується!

АЛГОРИТМ ДІЙ У ВИПАДКУ ПРОЯВУ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЯ)
Найперше з булінгом треба боротися через його попередження, але ті, хто здійснюють цькування, мають розуміти, що за цим слідує покарання;Якщо студент став свідком булінгу в закладі освіти, передусім він може розказати про це батькам, куратору, психологу або безпосередньо директору коледжу;Дитина може звернутись на гарячу лінію ГО «Ла Страда – Україна» з протидії насильству в сім’ї або із захисту прав дітей, до соціальної служби з питань сім’ї, дітей та молоді (0 800 500 225 або 772), до Національної поліції (102) або Центру надання безоплатної правової допомоги (0 800 213 103);Якщо свідком булінгу став викладач або інший працівник навчального закладу, то він має повідомити керівника закладу незалежно від того, чи поскаржилась йому жертва булінгу чи ні;Після отримання звернення студента, відповідна особа або орган інформує керівника закладу освіти у письмовій формі про випадок булінгу;Директор навчального закладу має розглянути таке звернення та з’ясувати всі обставини булінгу;Надалі директор має скликати засідання комісії з розгляду випадків булінгу та окреслити подальші дії;Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то очільник закладу зобов’язаний повідомити уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу усправах дітей. До складу такої комісії можуть входити викладачі, психолог,батьки постраждалого та «булера», керівник закладу та інші зацікавлені особи. У разі, якщо комісія не кваліфікує випадок як булінг, а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України.
ЩО ВАРТО ЗНАТИ БАТЬКАМ, ЧИЇ ДІТИ СТАЛИ ЖЕРТВАМИ БУЛІНГУ?
Зберігайте спокій, будьте терплячими, не потрібно тиснути на дитину; Поговоріть, дайте підлітку зрозуміти, що ви не звинувачуєте його в ситуації, що склалася, готові вислухати і допомогти; Запитайте, яка саме допомога може знадобитися, запропонуйте свій варіант вирішення ситуації; Поясніть, у разі випадку цькування варто повідомити (психолога, куратора, керівництво навчального закладу, батьків інших осіб, поліцію);Повідомте керівництво навчального закладу про ситуацію, що склалася, і вимагайте належного її урегулювання;Підтримайте особистість в налагодженні стосунків з однолітками та підготуйте її до того, що вирішення проблеми булінгу може потребувати певного часу;Відмовитись від двох крайнощів: стратегії «вирішити все і відразу» – коли батьки йдуть розбиратись з дітьми чи вчителями, і в процесі застосування образ чи фізичного насилля з жертв перетворюють у кривдників. Друга крайність – це ж діти, самі розберуться. Комплекс жертви формується на все життя і дитина може стати патологічною жертвою і у виші, і в робочих колективах;Незалежно від дій, що будуть застосуванні у навчальному закладі, сприяти підвищенню самооцінки дитини, у тому числі й через створення для неї додаткових соціальних середовищ (інші групи спілкування – наприклад, якісь секції чи гуртки).ЩО РОБИТИ, ЯКЩО ПІДЛІТОК Є АГРЕСОРОМ?ПОРАДИ БАТЬКАМ:
Відверто поговоріть з власною дитиною про те, що відбувається, з’ясуйте мотивацію її/його поведінки;Уважно вислухайте, з повагою поставтеся до її/ його слів;Поясніть, що такі дії можуть бути визнані насильством, за вчинення якого настає відповідальність;Чітко і наполегливо попросіть припинити таку поведінку, але не погрожуйте покараннями;Повідомте, що будете спостерігати за її/його поведінкою;Зверніться до психолога і проконсультуйтеся щодо поведінки своєї дитини під час занять – агресивна поведінка і прояви насильства можуть бути ознакою серйозних емоційних проблем.
ПОРАДИ СТУДЕНТАМ “ЯК СПРАВИТИСЯ З БУЛІНГОМ”
Зберігай спокій і обійди ситуацію;Розкажи дорослому якому ти довіряєш, про те, що трапилося, або повідом про це анонімно;Поговори про це із своїми братами чи сестрами, або з друзями, щоб тобі не здавалося, що ти одинокий;Звернись до психолога у навчальному закладі;Зателефонуй на «гарячу лінію» 0 800 500 225 безкоштовно зі стаціонарних та 772 мобільних телефонів у межах України
КУДИ ЗВЕРТАТИСЯ ЗА БІЛЬШ ДЕТАЛЬНОЮ КОНСУЛЬТАЦІЄЮ ТА РОЗ’ЯСНЕННЯМИ?Телефони довіри :– Дитяча лінія 116 111 або 0 800 500 225 або з мобільних 772 ;– Гаряча телефонна лінія щодо булінгу 116 000;– Гаряча лінія з питань запобігання насильству 116 123 або 0 800 500 335;– Уповноважений Верховної Ради з прав людини 0 800 50 17 20;– Уповноважений Президента України з прав дитини 044 255 76 76;– Центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103;– Національна поліція України 102.

Illustration
Illustration

Володимир Рубанов

голова, в.о. директора

Illustration

Оксана Ткач

заст. голови, заст. директора з ВР

Illustration

Євгенія Єрєменко

секретар комісії,, практичний психолог

Illustration

Олена Дергач

юрисконсульт коледжу

Illustration

Катерина Гармаш

голова профспілки працівників

Illustration

Геннадій Козлов

завідувач відділення МІ

Illustration

Олена Кошкіна

завідувач відділення ЕІ

Illustration

Ольга Свитка

голова профспілки студентів

Illustration

Наталя Швайка

завідувач відділення М

1. Склад комісії затверджує наказом директор коледжу.- Комісія виконує свої обов'язки на постійній основі.- Склад комісії формується з урахуванням основних завдань комісії.- Комісія складається з голови, заступника голови, секретаря та не менше ніж п'яти її членів.- До складу комісії входять педагогічні (науково-педагогічні) працівники, у тому числі практичний психолог та соціальний педагог (за наявності) закладу освіти, представники служби у справах дітей та центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді.- До участі в засіданні комісії за згодою залучаються батьки або інші законні представники малолітніх або неповнолітніх сторін булінгу (цькування), а також можуть залучатися сторони булінгу (цькування), представники інших суб'єктів реагування на випадки булінгу (цькування) в закладах освіти.2. Головою комісії є керівник закладу освіти.- Голова комісії організовує її роботу і відповідає за виконання покладених на комісію завдань, головує на її засіданнях та визначає перелік питань, що підлягають розгляду.- Визначає функціональні обов'язки кожного члена комісії. У разі відсутності голови комісії його обов'язки виконує заступник голови комісії.- У разі відсутності голови комісії та заступника голови комісії обов'язки голови комісії виконує один із членів комісії, який обирається комісією за поданням її секретаря.- У разі відсутності секретаря комісії його обов'язки виконує один із членів комісії, який обирається за поданням голови комісії або заступника голови комісії.- Секретар комісії забезпечує підготовку проведення засідань комісії та матеріалів, що підлягають розгляду на засіданнях комісії, ведення протоколу засідань комісії.3. Члени комісії зобов'язані:- Особисто брати участь у роботі комісії.- Не розголошувати стороннім особам відомості, що стали йому відомі у зв'язку з участю у роботі комісії, і не використовувати їх у своїх інтересах або інтересах третіх осіб.- Виконувати в межах, передбачених законодавством та посадовими обов'язками, доручення голови комісії- Брати участь у голосуванні.4. Порядок роботи комісіїМетою діяльності комісії є припинення випадку булінгу (цькування) в закладі освіти; відновлення та нормалізація стосунків, створення сприятливих умов для подальшого здобуття освіти у групі (класі), де стався випадок булінгу (цькування); з'ясування причин, які призвели до випадку булінгу (цькування), та вжиття заходів для усунення таких причин; оцінка потреб сторін булінгу (цькування) в соціальних та психолого-педагогічних послугах та забезпечення таких послуг.Діяльність комісії здійснюється на принципах:- законності;- верховенства права;- поваги та дотримання прав і свобод людини;- неупередженого ставлення до сторін булінгу (цькування);- відкритості та прозорості;- конфіденційності та захисту персональних даних;- невідкладного реагування;- комплексного підходу до розгляду випадку булінгу (цькування);- нетерпимості до булінгу (цькування) та визнання його суспільноїнебезпеки.Комісія у своїй діяльності забезпечує дотримання вимог Законів України "Про інформацію", "Про захист персональних даних".Завдання комісії:- збір інформації щодо обставин випадку булінгу (цькування), зокрема пояснень сторін булінгу (цькування), батьків або інших законних представників малолітніх або неповнолітніх сторін булінгу (цькування); висновків практичного психолога та соціального педагога (за наявності) закладу освіти; відомостей служби у справах дітей та центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді; експертних висновків (за наявності), якщо у результаті вчинення булінгу (цькування) була завдана шкода психічному або фізичному здоров'ю потерпілого; інформації, збереженої на технічних засобах чи засобах електронної комунікації (Інтернет, соціальні мережі, повідомлення тощо); іншої інформації, яка має значення для об'єктивного розгляду заяви;- розгляд та аналіз зібраних матеріалів щодо обставин випадку булінгу (цькування) та прийняття рішення про наявність/відсутність обставин, що обґрунтовують інформацію, зазначену у заяві.У разі прийняття рішення комісією про наявність обставин, що обґрунтовують інформацію, зазначену у заяві, до завдань комісії також належать:- оцінка потреб сторін булінгу (цькування) в отриманні соціальних та психолого-педагогічних послуг та забезпечення таких послуг, в тому числі із залученням фахівців служби у справах дітей та центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді;- визначення причин булінгу (цькування) та необхідних заходів для усунення таких причин;- визначення заходів виховного впливу щодо сторін булінгу (цькування) у групі (класі), де стався випадок булінгу (цькування);- моніторинг ефективності соціальних та психолого-педагогічних послуг, заходів з усунення причин булінгу (цькування), заходів виховного впливу та корегування (за потреби) відповідних послуг та заходів;- надання рекомендацій для педагогічних (науково-педагогічних) працівників закладу освіти щодо доцільних методів здійснення освітнього процесу та інших заходів з малолітніми чи неповнолітніми сторонами булінгу (цькування), їхніми батьками або іншими законними представниками;- надання рекомендацій для батьків або інших законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування).Формою роботи комісії є засідання, які проводяться у разі потреби. Дату, час і місце проведення засідання комісії визначає її голова.Засідання комісії є правоможним у разі участі в ньому не менш як двох третин її складу.Секретар комісії не пізніше вісімнадцятої години дня, що передує дню засідання комісії, повідомляє членів комісії, а також заявника та інших заінтересованих осіб про порядок денний запланованого засідання, дату, час і місце його проведення, а також надає/надсилає членам комісії та зазначеним особам необхідні матеріали в електронному або паперовому вигляді.Рішення з питань, що розглядаються на засіданні комісії, приймаються шляхом відкритого голосування більшістю голосів від затвердженого складу комісії. У разі рівного розподілу голосів голос голови комісії є вирішальним.Під час проведення засідання комісії секретар комісії веде протокол засідання комісії за формою згідно з додатком до цього Порядку, що оформлюється наказом керівника закладу освіти.Особи, залучені до участі в засіданні комісії, зобов'язані дотримуватись принципів діяльності комісії, зокрема не розголошувати стороннім особам відомості, що стали їм відомі у зв'язку з участю у роботі комісії, і не використовувати їх у своїх інтересах або інтересах третіх осіб.5. Особи, залучені до участі в засіданні комісії, під час засідання комісії мають право:- ознайомлюватися з матеріалами, поданими на розгляд комісії;- ставити питання по суті розгляду;- подавати пропозиції, висловлювати власну думку з питань, що розглядаються.Голова комісії доводить до відома учасників освітнього процесу рішення комісії згідно з протоколом засідання та здійснює контроль за їхнім виконанням.Строк розгляду комісією заяви або повідомлення про випадок булінгу (цькування) в закладі освіти та виконання нею своїх завдань не має перевищувати десяти робочих днів із дня отримання заяви або повідомлення керівником закладу освіти.